Regulamin wizyt w placówce Kaleta Clinic

Umawianie na wizyty


Na każdą wizytę Pacjent powinien się zapisać uzgadniając termin wizyty poprzez Rejestrację Gabinetu KALETA CLINIC
telefonicznie lub osobiście.
Wizyty są realizowane w dwóch trybach: konsultacje i przeglądy, są to wizyty 10-15 minutowe na których nie są wykonywane
zabiegi oraz wizyty zabiegowe, których długość jest uzależniona od rodzaju i trudności wykonywanego zabiegu.
Planowe wizyty zabiegowe powinny być poprzedzone wizytą konsultacyjną, na której lekarz określa potrzebę ilości i długości
kolejnych wizyt, oraz zleca dodatkowe badania, jeśli występuje taka potrzeba.
W przypadkach wyjątkowych ( np. pacjent mieszkający na stałe za granicą), wizyty pilne, awaryjne oraz higienizacyjne mogą
odbyć się bez wizyty konsultacyjnej.
Rejestracja zastrzega sobie prawo odmowy umówienia pacjenta na wizytę.


Kontakt z Pacjentem


Podczas pierwszego kontaktu telefonicznego lub osobistego z Rejestracją Pacjent zobowiązany jest udostępnić Rejestracji
dane kontaktowe: imię, nazwisko, telefon kontaktowy. Pacjenci nie posiadający polskiego numeru telefonu zobowiązują się
podać dodatkowy polski numer telefonu i/lub do bliskiej osoby mieszkającej w Polsce.
W razie zmiany numeru kontaktowego Pacjent jest zobowiązany powiadomić o tym fakcie Rejestrację.
Rejestracja zastrzega sobie prawo do przetwarzania danych kontaktowych z pacjentem celem potwierdzenia, przesunięcia
lub anulowania wizyty, poprzez kontakt telefoniczny i/lub SMS.
W uzasadnionych przypadkach możliwy jest również kontakt mailowy lub poprzez portale społecznościowe typu FB.


Potwierdzenia wizyt


Każda wizyta jest potwierdzana przez Rejestrację poprzez SMS i/lub telefoniczne z jednodniowym wyprzedzeniem. Wizyta
jest anulowana w przypadku braku jakiejkolwiek informacji zwrotnej do dnia poprzedzającego wizytę.
W przypadku braku kontaktu ze strony Rejestracji w sprawie potwierdzenia wizyty, Pacjent proszony jest o kontakt w celu
upewnienia się, że wizyta jest aktualna lub celem kontroli poprawności danych (daty, godziny, lub nr kontaktowego).
Wizyty pilne/awaryjne, umawiane tego samego dnia, w dzień poprzedzający oraz z 2 dniowym wyprzedzeniem nie będą
potwierdzane przez Rejestracje, automatycznie otrzymują status „wizyta potwierdzona”.


Odwołania wizyt


Pacjent ma możliwość odwołać umówioną wizytę poprzez kontakt z Rejestracją telefonicznie lub osobiście lub podczas
potwierdzania wizyty. Jeśli z jakiejś przyczyny Pacjent nie może pojawić się na wizycie zobowiązuje się jak najszybciej
powiadomić o tym Rejestrację.
W uzasadnionych przypadkach Rejestracja ma możliwość odwołania umówionej wizyty Pacjenta (sytuacje
osobiste i choroby personelu, awarie, szkolenia i kursy i in.).
Każda anulowana wizyta jest odnotowywana w dokumentacji Pacjenta.


Przesunięcie wizyty


W uzasadnionych przypadkach rejestracja po wcześniejszym uzgodnieniu z Pacjentem ma możliwość
przesunięcia umówionej wizyty Pacjenta na dogodny dla obu stron nowy termin (sytuacje osobiste i choroby
personelu, awarie, szkolenia i kursy i in.).
Pacjent ma możliwość przesunąć umówioną wizytę po wcześniejszym kontakcie telefonicznym lub
osobistym.


Spóźnienia na wizytę


Pacjent zobowiązuje się powiadomić telefonicznie o przewidywanym spóźnieniu na wizytę. W przypadku spóźnień wizyta
Pacjenta zostaje skrócona o czas spóźnienia, przesunięta na inny termin/godzinę lub anulowana.
Spóźnienia na wizytę bez wcześniejszego poinformowania o tym fakcie powyżej 15 minut są traktowane jako rezygnacja z
wizyty.
Po tym czasie przyjmowany jest kolejny zapisany na wizytę Pacjent lub ponadplanowy Pacjent.

 

Ankieta zdrowia i kwestionariusz danych Pacjenta


Pacjent podczas pierwszej (lub kolejnych wizyt) jest zobowiązany do wypełnienia ankiety zdrowia (wywiadu lekarskiego) oraz
kwestionariusza danych Pacjenta. Odmowa wypełnienia kwestionariusza jest jednoznaczna z rezygnacją z wizyty. W
przypadku braku pojedynczych danych kwestionariusza ( np. Pesel dziecka, nazwy przyjmowanych leków) Pacjent
zobowiązuje się niezwłocznie dostarczyć lub uzupełnić brakujące dane.
Wizyty dzieci do 16 roku życia
Lekarz zgodnie z art. 34 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, nie może wykonać żadnych usług i świadczeń u
Pacjenta małoletniego poniżej 16 roku życia, bez zgody jego przedstawiciela ustawowego.
Dziecko do 16 roku życia na wizytę powinno się stawić z rodzicem lub opiekunem ustawowym (np. z babcią, dziadkiem, ciocią
itp.). Jeżeli dziecko stawia się na wizytę samodzielnie powinno posiadać pisemną zgodę rodzica lub opiekuna ustawowego
oraz potwierdzenie telefoniczne jego danych osobowych przez pracownika Rejestracji.


Opłaty za wizyty


Wysokość opłat za poszczególne usługi i świadczenia określone są w cenniku dostępnym na stronie internetowej
www.kaletaclinic.pl w zakładce cennik oraz w Rejestracji. W przypadku niejasności prosimy o kontakt z Rejestracją. Wysokość
opłaty za usługi i świadczenia wykonane na wizycie są określane przez lekarza. Pacjent dokonuje opłaty w Rejestracji
bezpośrednio po wizycie. Opłata za wizytę może być wykonana poprzez płatność gotówką/kartą płatniczą.


Rachunki za wizyty


Na prośbę Pacjenta zostanie wystawiony imienny rachunek za wykonane usługi i świadczenia. Należy
dostarczyć do Rejestracji wszystkie potwierdzenia płatności za odbyte wizyty – paragony (tylko te usługi
i świadczenia będą uwzględnione w rachunku). Rachunek jest wystawiany w ostatnim dniu miesiąca ostatniej odbytej wizyty
lub bieżącego miesiąca. Prośba o wystawienie rachunku może dotyczyć wizyt do 3 miesięcy.


Plan leczenia


Na prośbę pacjenta lekarz odpłatnie przygotowuje na podstawie badania klinicznego oraz zdjęć ramowy plan leczenia z
zakresem opłat za poszczególne etapy leczenia. Plan leczenia na prośbę pacjenta może zostać przedstawiony na wizycie
konsultacyjnej, jego koszt jest orientacyjny i może ulec zmianie ze względu na złożoność leczenia. O wszelkich zmianach
planu leczenia Pacjent będzie informowany podczas wizyt zabiegowych.


Rękojmia/gwarancja


W naszej placówce dbając o dobro i bezpieczeństwo Pacjenta wykonujemy wszystkie usługi i zabiegi
z najwyższą starannością i na najwyższym możliwym poziomie, przy użyciu starannie dobranych materiałów
i narzędzi. W przypadku pojawienia się w wykonywanych przez nas pracach nieprzewidzianych uszkodzeń,
przebarwień, zmian właściwości itp. w okresie rękojmi, zostanie nieodpłatnie naprawione lub wymienione na nowe.
Rozpoczęcie leczenia w naszej placówce oznacza akceptację postanowień niniejszego Regulaminu